El Diumenge de Rams és una tradició viva que cada primavera perfuma les esglésies de Barcelona amb palmes i palmons. Aquell mateix dia s’obre la porta a la Setmana Santa, amb famílies que s’acosten a les esglésies per recordar l’entrada de Jesús a Jerusalem. N’hi ha prou amb passejar pels voltants de la Catedral o de qualsevol església de barri per veure infants i adults esperant l’instant solemne en què la seva palma o palmó guarnit rep la benedicció. Una jornada d’arrels religioses, avui convertida en un ritual familiar que entrellaça fe i cultura popular.

This is… bo saber-ho

Aquesta festivitat se celebra entre març i abril, segons la primera lluna plena de la primavera.
És costum estrenar roba nova, tot i que n’hi ha prou amb portar algun detall nou com a gest simbòlic de renovació i bon auguri.
Les palmes i els palmons no només adornen els balcons: regalar una palma a una fillola simbolitza protecció i fortuna, i també referma aquests vincles familiars que travessen generacions.